Mereka Yang Mandi Lama Cenderung Hidup Tidak Bahagia

Sebuah kajian yang dijalankan oleh para penyelidik di Yale University menunjukkan, mereka yang suka mandi lama, cenderung tidak bahagia dengan hidupnya.

Kajian tersebut turut mendedahkan, semakin lama seseorang mandi, besar kemungkinan kita akan jadi kesepian dan tidak bahagia.

Apa kaitannya? Mereka yang mandi lama cenderung untuk memikirkan masalah dan membiarkan fikiran berserabut.

Menurut ahli psikologi dari Harvard University, Matthew Killingsworth dan Daniel Gilbert, fokus mental mempengaruhi kebahagiaan seseorang. Mereka yang suka mandi lama, lebih suka berkhayal.

Dan ada sesetengah di antara mereka yang suka menghabiskan masa di kamar mandi sambil berfikir atau berkhayal tanpa melakukannya di dunia nyata. Hal ini, akhirnya akan membuatkan seseorang itu rasa tertekan dan kecewa.

Perkara ini tidak dialami oleh mereka yang mandi dalam masa yang singkat. Mereka lebih fokus dan tidak ada masa untuk berkhayal kerana pada dasarnya berpuas hati dengan hubungan sosial yang dimiliki.

rujukan Hanasuva.

Leave a Reply

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Refresh