Oleh Robot Merah July 10, 2018

The Hantus. Dunia kanak-kanak korang memang tak sah kan kalau tak ditakutkan dengan cerita-cerita hantu. Kalau boleh, tak nak balik kampung sebab terbayang cerita hantu dan selagi boleh tahan membuang hajat hingga esok pagi, kami tahankan saja. Al-maklumlah, tandas kan kat luar rumah. Eh, ada lagi ke tandas dekat luar rumah sekarang?

Jadi kali ini, jom kita imbas kembali hantu-hantu popular zaman kita kanak-kanak:

1. Hantu Volkswagon Kuning

Korang mungkin tak kenal tapi yang selalu lalu Lebuh Raya Karak mesti pernah dengar pasal Hantu Volkswagen kuning ini.

Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut, ia akan berada di hadapan secara tiba-tiba. Sebab tu ramai yang kemalangan bila ikut laluan Karak. Time tulis ni pun dah meremang bulu roma kami.

Hantu ini berpakaian serba putih, berambut ikal mayang dan berwajah menakutkan. Khabarnya hantu ini terhasil dari wanita yang meninggal semasa melahirkan anak sulung dan kemudiannya dipuja orang yang tidak bertanggungjawab untuk kembali ke dunia atas tujuan tertentu.

2. Hantu Pontianak

Hantu ini berpakaian serba putih, berambut ikal mayang dan berwajah menakutkan. Khabarnya hantu ini terhasil dari wanita yang meninggal semasa melahirkan anak sulung dan kemudiannya dipuja orang yang tidak bertanggungjawab untuk kembali ke dunia atas tujuan tertentu.

Mungkin inilah hantu Jepun yang paling terkenal, Hanako sebenarnya adalah roh. Ada kaedah kalau nak jumpa Hanako, biasanya mereka akan mengetuk pintu bilik mandi dan berkata “Apakah Hanako-san ada di dalam?” dan lalu hantu Hanako (dipercayai) akan berkata, “Ya, aku ada di dalam”

3. Hantu Jepun

Mungkin inilah hantu Jepun yang paling terkenal, Hanako sebenarnya adalah roh. Ada kaedah kalau nak jumpa Hanako, biasanya mereka akan mengetuk pintu bilik mandi dan berkata “Apakah Hanako-san ada di dalam?” dan lalu hantu Hanako (dipercayai) akan berkata, “Ya, aku ada di dalam”

Asal-usul Hanako yang pelbagai, tapi yang paling popular mengatakan bahawa Hanako-san adalah hantu kanak-kanak yang terbunuh akibat bom pada perang dunia ke-2 ketika dia berada di sekolah.

Akhir sekali, hantu yang popular zaman sekarang di Malaysia:

Filem pertama arahan Nabil Ahmad The Hantus, bermula dengan Fami (Aliff Satar) yang terlibat dalam kemalangan bas di Genting Highlands. Semua penumpang terkorban kecuali Fami yang turut mendapat pertolongan dari sebuah pemandu Volkswagen kuning (Faizal Hussein) dan Kak Pon (Khatijah Tan). Kemudian pelbagai kejadian pelik mula berlaku…

4. The Hantus

Filem pertama arahan Nabil Ahmad, bermula dengan Fami (Aliff Satar) yang terlibat dalam kemalangan bas di Genting Highlands. Semua penumpang terkorban kecuali Fami yang turut mendapat pertolongan dari sebuah pemandu Volkswagen kuning (Faizal Hussein) dan Kak Pon (Khatijah Tan). Kemudian pelbagai kejadian pelik mula berlaku…

Untuk menonton babak seterusnya, apa kata korang langgan filem The Hantus di Astro First Eksklusif

Cara-caranya mudah sahaja:

• Buka Astro saluran 480

• Pilih “The Hantus”

• SMS Kod yang tertera di skrin TV anda ke 32999

• Terima info seterusnya untuk enjoy


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

The Hantus. Dunia kanak-kanak korang memang tak sah kan kalau tak ditakutkan dengan cerita-cerita hantu. Kalau boleh, tak nak balik kampung sebab terbayang cerita hantu dan selagi boleh tahan membuang hajat hingga esok pagi, kami tahankan saja. Al-maklumlah, tandas kan kat luar rumah. Eh, ada lagi ke tandas dekat luar rumah sekarang?

Jadi kali ini, jom kita imbas kembali hantu-hantu popular zaman kita kanak-kanak:

1. Hantu Volkswagon Kuning

Korang mungkin tak kenal tapi yang selalu lalu Lebuh Raya Karak mesti pernah dengar pasal Hantu Volkswagen kuning ini.

Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut, ia akan berada di hadapan secara tiba-tiba. Sebab tu ramai yang kemalangan bila ikut laluan Karak. Time tulis ni pun dah meremang bulu roma kami.

Hantu ini berpakaian serba putih, berambut ikal mayang dan berwajah menakutkan. Khabarnya hantu ini terhasil dari wanita yang meninggal semasa melahirkan anak sulung dan kemudiannya dipuja orang yang tidak bertanggungjawab untuk kembali ke dunia atas tujuan tertentu.

2. Hantu Pontianak

Hantu ini berpakaian serba putih, berambut ikal mayang dan berwajah menakutkan. Khabarnya hantu ini terhasil dari wanita yang meninggal semasa melahirkan anak sulung dan kemudiannya dipuja orang yang tidak bertanggungjawab untuk kembali ke dunia atas tujuan tertentu.

Mungkin inilah hantu Jepun yang paling terkenal, Hanako sebenarnya adalah roh. Ada kaedah kalau nak jumpa Hanako, biasanya mereka akan mengetuk pintu bilik mandi dan berkata “Apakah Hanako-san ada di dalam?” dan lalu hantu Hanako (dipercayai) akan berkata, “Ya, aku ada di dalam”

3. Hantu Jepun

Mungkin inilah hantu Jepun yang paling terkenal, Hanako sebenarnya adalah roh. Ada kaedah kalau nak jumpa Hanako, biasanya mereka akan mengetuk pintu bilik mandi dan berkata “Apakah Hanako-san ada di dalam?” dan lalu hantu Hanako (dipercayai) akan berkata, “Ya, aku ada di dalam”

Asal-usul Hanako yang pelbagai, tapi yang paling popular mengatakan bahawa Hanako-san adalah hantu kanak-kanak yang terbunuh akibat bom pada perang dunia ke-2 ketika dia berada di sekolah.

Akhir sekali, hantu yang popular zaman sekarang di Malaysia:

Filem pertama arahan Nabil Ahmad The Hantus, bermula dengan Fami (Aliff Satar) yang terlibat dalam kemalangan bas di Genting Highlands. Semua penumpang terkorban kecuali Fami yang turut mendapat pertolongan dari sebuah pemandu Volkswagen kuning (Faizal Hussein) dan Kak Pon (Khatijah Tan). Kemudian pelbagai kejadian pelik mula berlaku…

4. The Hantus

Filem pertama arahan Nabil Ahmad, bermula dengan Fami (Aliff Satar) yang terlibat dalam kemalangan bas di Genting Highlands. Semua penumpang terkorban kecuali Fami yang turut mendapat pertolongan dari sebuah pemandu Volkswagen kuning (Faizal Hussein) dan Kak Pon (Khatijah Tan). Kemudian pelbagai kejadian pelik mula berlaku…

Untuk menonton babak seterusnya, apa kata korang langgan filem The Hantus di Astro First Eksklusif

Cara-caranya mudah sahaja:

• Buka Astro saluran 480

• Pilih “The Hantus”

• SMS Kod yang tertera di skrin TV anda ke 32999

• Terima info seterusnya untuk enjoy