Category: Entertainment

10 Ciri Lelaki Yang Tidak Boleh Dijadikan Suami

1. Lelaki yang berani meninggalkan solat Orang yang berani meninggalkan sholat, berarti telah berani mengkhianati Allah, apalagi amanah manusia. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Perjanjian kami dengan mereka adalah sholat. Orang yang meninggalkannya, berarti dia telah kafir.” (HR. At-Tirmidzi)1 Bagaimana engkau dapat mempercayai suami yang tidak memenuhi syarat pertama yang diterapkan oleh Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, “Jika datang …

Kelebihan Perempuan Yang Badan Pendek

Andai anda dilahirkan dengan tubuh yang kecil dan pendek, jangan sesekali merungut atau hilang keyakinan diri. Setiap ciptaan pasti ada sebab dan kelebihan tersendiri. Sebenarnya, tubuh kecil atau pendek boleh memberikan banyak kelebihan dan kemudahan dalam hidup. Usahlah pedulikan badan orang lain yang langsing dan tinggi lampai persis model kerana disebalik anugerah yang diterima, mereka tidak mempunyai kelebihan yang sama …

Selamba Cerita Macam Ni Di Pagi Raya

Masalah sosial yang berlaku dalam kalangan remaja pada zaman kini semakin hari semakin parah. Terkejut dengan tweet tersebut, lelaki ini di Facebook meluahkan rasa kesal dan bimbang. ‘Ada yang dah siap berjimak dengan cousin pagi raya?’ Macam mana nak besarkan anak zaman mendatang Engkau dah tengok satu screenshot dari seorang pengguna Twitter yang menulis soalan dia untuk berjimak dengan saudara/sepupu …

Labuan, Pusat Perniagaan dan Kewangan Antarabangsa Malaysia Yang Ramai Tidak Tahu

Ramai yang mengatakan saya berasal dari SABAH, contoh: “Ahmad Hazwan Bakri (Labuan, Sabah)” sebenarnya saya berasal dari “Wilayah Persekutuan Labuan” Di sini saya ingin berkongsi serba sedikit tentang W.P.Labuan, Wilayah Persekutuan Labuan merupakan Wilayah Persekutuan kedua Malaysia. Ia merangkumi keseluruhan pulau Labuan yang mempunyai keluasan 98 km2. Pulau Labuan terletak sekitar 10 km dari pantai Sabah, 2 1/2 jam penerbangan …

Biodata Uchu Ucux

Uchu Ucux ayahanda Raver 1) dilahirkan pada 17/9/2000. Dilahir kan di flat keramat dan disambut oleh bidan terkenal Mak Enah Tempang. 2) merupakan anak ke 3 dr 11 adik beradik 3) mendapat pendidikan awal di sekolah kebangsaan dato’ keramat. Sekolah menengah pula di SMK taman keramat. 4) semasa baru tingkatan 3 , Uchu telah menjadi abg long di kawasan flat …

Sekilas Pandangan Tentang Lim Guan Eng

Sekilas pandangan tentang LGE Sebenarnya saya sering memerhatikan LGE, cara beliau , adab beliau, paling tertarik beliau berhenti berucap ketika mendengar suara azan. Cara protokol dia menghormati Tun M dan menteri menteri lain, nampak halus berbudi dan bukan di buat buat. Bukan nak puji sembarangan, saya tinggal di Penang dan mengenali beliau secara rapat dan peribadi. Semasa beliau menjadi ketua …

Kentang McD Boleh Merawat Masalah Botak Kepala?

Anda mengalami masalah botak kepala? Kajian terbaru mendedahkan, bahan kimi yang digunakan untuk membuat kentang goreng McDonald’s boleh merawat masalah botak! Kajian dari Universiti Kebangsaan Yokohama (YNU) menggunakan kaedah “mudah” untuk menumbuhkan semula rambut seekor tikus dengan menggunakan dimethylpolysiloxane. Bahan kimia itu adalah sejenis silikon yang dicampur pada kentang goreng McDonald’s untuk mengelakkan minyak goreng daripada berbau. Ujian awal menunjukkan …

Muar Dinobat Bandar Terbersih Di Asia Tenggara

Tahniah diucapkan kepada orang Muar, Bandar Diraja Muar Johor dinobat bandar tumpuan pelancong terbersih di Asia Tenggara. Penganugerahan tersebut sekaligus melonjakkan lagi sektor pelancongan Bandar Muar dan menarik ramai pelancong untuk melihat kebersihan di bandar ini. Banyak tarikan di Bandar Muar dan paling menarik pelancong dapat melihat banggunan lama yang dibina sejak zaman dahulu lagi. Banggunan berkonsepkan British, Cina, Belanda, …

Benarkah Nasi Kandar Asalnya Adalah Makanan Buruh

Nasi kandar adalah hidangan lazim bagi masyarakat di negara kita. Kita sudah terbiasa dengan menu nasi kandar. Nasi kandar boleh dijumpai hampir di seluruh semenanjung. Tapi tempat khusus bagi nasi kandar dah tentu di Pulau Pinang. Tapi tahukah anda yang nasi kandar satu masa dulu dibawa dalam bakul je. Ramai dari kita menganggap semua kedai makan mamak tu adalah kedai …

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Refresh